RMS – alarmer og automatisering
Remote Management System (RMS) fra Teltonika Networks har et højt niveau af tilpasningsmuligheder til de enkelte brugere. Fra den let tilpasselige grænseflade til brugerdefineret funktionalitet er RMS designet til at kunne tilpasses til jeres individuelle behov.
I dag er vi glade for at kunne annoncere en ny RMS-funktion, som vi anser for at være meget mere end blot at tage tilpasning til næste niveau. Det er en helt ny æra for RMS: alarmer og automatisering.
Forståelse af RMS-alarmer og automatisering
Konceptet med advarsler er i sig selv ikke banebrydende. Fra push-beskeder og e-mails er det grundlæggende funktionalitet at vælge, hvordan du vil have besked for en forudindstillet tilstand. Men hvad nu hvis du kunne designe og konfigurere din egen liste af betingelser og handlinger, som din IoT-løsning har brug for?
Lad os for eksempel tage kritisk infrastruktur som et sikkerheds- og brandalarmsystem. Et sådant system, der mister strøm, kan være et stort problem, så det er vigtigt at sikre en fejlsikret procedure, som automatisk træder i kraft. Med RMS Alerts & Automation kan denne procedure f.eks. være systemets WAN-grænseflade, der automatisk skifter mellem kablet og mobil forbindelse.
Mobildata kan dog opdeles på flere SIM-kort, og et højt dataforbrug på en enhed kan afbryde kommunikationen til andre installationer. I dette tilfælde kan vi konfigurere systemet til automatisk at skifte til et andet SIM-kort for at undgå overforbrug af data på et bestemt kort.
Ved at forudkonfigurere denne liste af betingelser og handlinger, kan RMS ikke blot straks give organisationen besked om at løse problemet, men også automatisk reducere unødvendig kommunikation. Præcis hvor meget eller hvor længe, samt hvordan organisationen får besked, er helt op til dig.
Naturligvis er tab af strøm og mobildataforbindelse kun to betingelser ud af den lange liste over mulige forhold, du kan konfigurere. Andre omfatter enhedens temperatur, mobilsignal eller analoge input, der når en defineret grænse; enheden forlader eller går ind i en defineret GPS-geografisk zone; forbindelsen bliver afbrudt, eller enheden skifter til en backupforbindelse o.s.v.
I bund og grund giver denne funktion dig et tomt tegnebræt uden begrænsninger eller kanter. Antallet og kompleksiteten af “hvis X, så Y”-betingelser, handlinger og former for meddelelser, du kan konfigurere og konfigurere, som du vil, er bogstaveligt talt uendelig.
Og det bedste af det hele – du kan begynde at anvende RMS Alerts & Automation lige nu!
Sådan benyttes RMS-alarmer og automatisering
Alerts & Automations er en ny fane i administrationssektionen i venstre sidebjælke i RMS. Ved at trykke på knappen “Add” (Tilføj) kan du tilføje en ny automatisk advarselskonfiguration med følgende inputfelter:
A) Navn – navnet på det nye skabelonnavn
B) Beskrivelse – valgfrit felt
C) Virksomhed – navn for den RMS-organisation, som denne skabelon vil gælde for
D) Parametergruppe – gruppe af parametre, der vil blive brugt til at overvåge enhedsstatus
E) Ventetid – valgfrit felt, hvis du ønsker, at RMS skal vente et vist tidsrum mellem aktiviteter
F) Forsinkelse – valgfrit felt til at sikre, at advarselsbetingelsen faktisk blev opfyldt og ikke er en falsk positiv
G) Hvis – her er advarslerne og automatiseringslogikken konfigureret
Til højre kan du se, hvordan en udfyldt skabelon ser ud, ved at bruge tilstanden og handlingen fra sikkerheds- og brandalarmsystemets eksempel ovenfor.
Når din skabelon er færdig, kan du tildele den til dine enheder ved at navigere til fanen “Enheder” i sektionen “Administration” i venstre sidebjælke og markere de enheder, du ønsker at skabelonen skal tildeles til.
Som en del af rækken af faner, der vises over enhedslisten, når de valgte enheder er afkrydset, vil en ny Alerts & Automations-fane være tilgængelig.
Her kan du tildele og administrere de skabeloner, der er tildelt de valgte enheder.